basetek

Nehézségi szint   Mérsékelt

Idõ  9 óra 19 perc

Koordináták 2054

Uploaded 2017. június 22.

Recorded június 2017

5,7

Megtekintve 15 alkalommal, letöltve 0 alkalommal

közel Javorina, Prešovský (Slovenská republika)

Vlastní trasa okruhu začíná na parkovišti Palenica Bialczańska. Z placeného parkoviště je možno se vyvézt koňským zápřahem až k rychlému občerstvení pod Morským Okem.
Od Morského oka se vine úbočím hřbetu Opalony Wierch modrá turistická značka. Chodník je hodně strmý, překonáváme vysoké sklalné stupně. Na několika místech je potřeba pomáhat si rukama. Doporučuji kavalitní obuv a dobré turistické hole.

Po vystoupání na vybíhající hřbet Opaloneho Wierchu následuje náročný sestup do žlabu, ve kterém jsou ještě zbytky sněhu (začátek června) a následný strmý výstup na druhý výběžek Opaloneho Wierchu. Pak se zase prudce sestupuje k chatě u Przedniho Stawu Polskeho. Zde je opět možnost se občerstvit.

Od chaty vedou dvě značky, modrá Tz pokračuje dále kolem jezera k rozcestí se zelenou a černá (ta vede úbočím a prý je náročnější, vyhýbá se vodopádu Siklawica, dole se pak připojuje k zelené). Pokud chcete jít kolem vodopádu, musíte po modré a na rozcestí odbočit vpravo na zelenou. Sestup kolem vodopádu je skutečně hodně strmý, skály jsou mokré a kluzké, zbytky sněhu, ještě více stěžují sestup. Buďte maximálně opatrni. V dolní části je pak už cesta celkem pohodová a spíše lehká. Vyjdete zpět na asfaltovou silnici u Vodopádu Mickiewicze. Pak je to už jen kousek na parkoviště do výchozího bodu.