Aktivitás

Tríptic Puigmal 3 – circular des d’Err

Letöltés

Trail photos

FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err

Feltöltõ

Trail stats

Hossza
10,29 km
Szintemelkedés
959 m
Nehézségi szint
Mérsékelt
lefelé
959 m
Max elevation
2 940 m
TrailRank 
87 5
Min elevation
1 982 m
Trail type
Loop
Idõ
6 óra 21 perc
Koordináták
3163
Uploaded
2019. január 27.
Recorded
január 2019
  • Rating

  •   5 3 Reviews

közel Valcebollère, Occitanie (France)

Megtekintve 6365 alkalommal, letöltve 373 alkalommal

Trail photos

FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err FényképTríptic Puigmal 3 – circular des d’Err

Itinerary description

Itinerari (circular): Aparcament superior antiga estació d’esquí Puigmal-Err (1980 m) – Aiguaneix (2220 m) – Clot de la Pastera (o Bressol del Puigmal, 2633 m) – Puigmal (o Puigmal d’Err, 2910 m) – Collada d’Err (2760 m) – Pic Petit de Segre (2810 m) – Coll (2749 m) – Aiguaneix – Aparcament Puigmal-Err

Temps efectiu: 4h14’

IBP = 125
Veure anàlisi completa:
https://www.ibpindex.com/ibpindex/ibp_analisis_completo.php?REF=37576949024669&LAN=es&MOD=HKG

Tanquem el tríptic d’ascensions hivernals al Puigmal. Podeu veure les altres dues rutes hivernals a:

Puigmal 1 – des del Collet de les Barraques
https://www.wikiloc.com/snowshoeing-trails/triptic-puigmal-puig-de-dorria-1-des-del-collet-de-les-barraques-8505771

Puigmal 2 – circular per la Fontalba i Coma de l’Embut
https://www.wikiloc.com/snowshoeing-trails/triptic-puigmal-2-circular-por-fontalba-y-la-coma-de-lembut-8899839

La cara oest-nordoest del Puigmal guarda molt bé la neu i en les circumstàncies de “sequera” de nevades que portàvem a l’inici de l’hivern 2018-2019 era el lloc adient per fer una primera hivernal mínimament digna. Ascensió directa i exigent amb forts pendents inicials des de l’antiga estació d’Err-Puigmal (fàcil i ràpid accés per carretera, només 16km des de Puigcerdà).

Condicions de neu dura en tot el vessant obac del Puigmal (en contrast amb els vessants de solana de la Vall d’Err totalment pelats) i zones ventades al llom carener i cim del Puigmal. Dia assolellat i estable, això si amb temperatures baixes (-5ºC) i vent moderat (15-30 km/h) amb alguna ratxa mitjanament forta (40-50 km/h). Farem tota la ruta amb grampons i l’ús del piolet en els trams amb més pendent.

Sortirem des de l’aparcament de l’antiga estació d’esquí (tancada des de 2014) per la pròpia carretera que porta a les pistes fins a la zona d’aiguaneix on conflueixen els diferents barrancs que baixen de la cara oest-nordoest del Puigmal, on prenem el sender d’estiu. La progressió no presenta cap dificultat, tret del fort pendent. Es tracta bàsicament de dos esglaons que superen en poc més de 1,5 km uns 400 m de desnivell. Assolirem la carena principal vora els 2600m a la zona del Clot de la Pastera. Dia clar amb cels ben blaus i de gran visibilitat. Gran impacte visual de la plana ceretana cap al nord i de la plana central catalana vers el sud. Destaquen les envistes de Montserrat al lluny sobresortint d’entre núvols baixos. Prosseguirem directament vers la piràmide del Puigmal que ens queda just davant (descartem pujar pel llom, massa dret), novament amb forts pendents en el tram final. Com sempre ens rep el vent al cim, tot i que no tan fort com recordo d’altres ocasions en aquest gran cim de tots.

Per la tornada decidim fer el tros de carena que uneix el Puigmal amb el pic Petit de Segre, ampla llomada amb vistes cap a la Coma de l’Embut a l’est i per damunt de la coma de la Ribera d’Err a l’oest, que anirem a buscar en la seva capçalera. Aquest tram és de gran bellesa i no te gens de dificultat (en condicions metereològiques favorables com les que teníem). Ens arribarem fins al coll entre el pic Petit del Segre i el Puigmal de Llo. Agradable i plàcid descens pel fons de l’ampla coma de la Ribera d’Err, rebent l’escalfor del sol de tarda en un gran dia de muntanya. Retorn final des de l’aiguaneix fins a l’aparcament.

La primera del Grup Salvatge amb en Oshirifuki aquest hivern, a per més muntanya! Salut i bona muntanya hivernal a tothom.

Waypoints

PiktogramWaypoint Magasság 1 982 m
Fénykép001 - Puigmal-Err Fénykép001 - Puigmal-Err

001 - Puigmal-Err

PiktogramWaypoint Magasság 2 196 m
Fénykép002 - Aiguaneix Fénykép002 - Aiguaneix Fénykép002 - Aiguaneix

002 - Aiguaneix

PiktogramWaypoint Magasság 2 633 m
Fénykép003 - Clot de la Pastera Fénykép003 - Clot de la Pastera Fénykép003 - Clot de la Pastera

003 - Clot de la Pastera

també dit el Bressol del Puigmal

PiktogramWaypoint Magasság 2 922 m
Fénykép004 - Puigmal Fénykép004 - Puigmal Fénykép004 - Puigmal

004 - Puigmal

també dit Puigmal d'Err, altura 2910 m

PiktogramWaypoint Magasság 0 m
Fénykép005 - Coll d'Err Fénykép005 - Coll d'Err Fénykép005 - Coll d'Err

005 - Coll d'Err

PiktogramWaypoint Magasság 2 812 m

006 - Pic Petit de Segre

PiktogramWaypoint Magasság 0 m
Fénykép007 - Coll Fénykép007 - Coll Fénykép007 - Coll

007 - Coll

Coll entre el Pic Petit de Segre i el Puigmal de Llo

Hozzászólások  (5)

  • Fénykép JoanAsuka
    JoanAsuka 2019. jan. 31.

     

    I have followed this trail  View more

    Pel nord, pel sud, per frança, per catalunya, per nuria, per planoles, per queralbs... no ens cansem mai de pujar el puigmal! Shisho (maestro) del piri!

  • Fénykép piwi69
    piwi69 2019. dec. 8.

     

    I have followed this trail  ellenőrzött  View more

    Molt maco

  • Fénykép j&jrock
    j&jrock 2019. dec. 8.

    Moltes gràcies per la valoració piewi69, una clàssica amb grandíssims panorames si el temps et respecta

  • Fénykép albert.marques
    albert.marques 2022. febr. 11.

     

    L’hem fet avui i l’hem gaudit molt. Gel, neu, pedra i muntanya. Espectacular.

  • Fénykép j&jrock
    j&jrock 2022. febr. 11.

    Moltes gràcies per la valoració albert.marques. M alegro l hagueu gaudit tant!

You can or this trail